NOA BEAUTY LOGO
חיפוש
Close this search box.
חיפוש
Close this search box.

מניות נשית

וכמה היא חשובה בחיים שלנו

כמה מילים על מיניות נשית

מיניות נשית היא תחום מרכזי בחיינו כנשים ויש לה השפעה ישירה על מגוון אספקטים בחיינו, החל מבריאות פיזית ונפשית ועד ליחסים האינטימיים שלנו עם בני זוג או עם עצמנו. למיניות נשית יש פנים רבות – היא כוללת לא רק את הפעילות המינית עצמה, אלא גם את התחושות, המחשבות והתרבות שסביבנו ביום יום.

אחד האתגרים הגדולים בהבנת המיניות הנשית הוא להבין ולהפנים שהיא משתנה עם הזמן ולאורך הזמן. מגיל צעיר, אנו עוברות שלבים שונים בחיינו, כל אחת עם אתגרים האישיים שלה בנושא המיניות. ההתמודדות עם השינויים הללו לא תמיד פשוטה ולעיתים נדרשת עזרה מבחוץ לכך.

כאשר אנו מדברות על מיניות בריאה, ההתייחסות היא למצב של שלווה שבו אנו מצליחות להשתתף בפעילות מינית וליהנות ממנה. שלל גורמים פיזיים, פסיכולוגיים, בינאישיים וחברתיים משפיעים על בריאותה המינית של האישה. המיניות מחייבת קישורים מופלאים בין אברי המין, הבלוטות המייצרות הורמונים, המוח, ושאר הגוף. אם חלק אחד מהם אינו מאוזן, ייתכן שהתשוקה הטבעית שלנו תתערער והיכולת המינית שלנו תיפגע (יכולת היא גם הרצון או החשק הפנימי שלנו). בנוסף לכוחות הפיזיים והביוכימיים שפועלים, גם החוויות, הציפיות, הבריאות הנפשית, והבריאות הרגשית של האישה מעצבות את מיניותה.

טיפים לשמירה על מיניות בריאה

מעבר לתועלות הרבות שיש לנו ברמה האישית ממיניות נשית בריאה, יש כאמור חשיבות רבה לכך גם בין בני זוג. מערכת יחסים מינית בריאה ומרגשת היא לא רק חלק חשוב בהקמת חיים משותפים ומאושרים, אלא גם גורם מרכזי לשמירה על הכימיה והתשוקה בין בני הזוג. כדי לשמור על מיניות בריאה ותשוקה בלתי נגמרת בחיי הזוגיות, חשוב לשים לב לכמה דברים:

  • תקשורת מינית פתוחה: תקשורת מינית בין בני זוג חשובה כמעט כמו ולעיתים אפילו יותר מהאקט עצמו. דברו על החשקים, התאוות והדאגות שלכם. למילים יש כוח להקל על מתחים, להקנות הבנה ולהגביר את האינטימיות.
  • פתיחות ותרגול: ה"הכרות" עם הגוף שלך והגוף של בן זוגך חשובה במיוחד. ככל שאתם מכירים יותר ויודעים יותר מה מעורר בכם את ההנאה והיצר, תוכלו ליהנות יותר מהאקט המיני שלכם.
  • גיוון ויצירתיות: אל תניחו שעליכם לבצע תמיד את אותו דבר, תמיד את אותו התסריט. חפשו דרכים חדשות להתרגש, להתפנק ולעורר אחד את השני. הגיוון יכול להקנות תשוקה מדהימה למערכת היחסים.
  • שמירה על חיים בריאים: בריאות הגוף הכללית משפיעה על בריאות המינית. פעילות גופנית קבועה, תזונה מאוזנת ושמירה על משקל בריא כולם מובילים למיניות בריאה​ וחשק מטורף.