NOA BEAUTY LOGO
חיפוש
Close this search box.
חיפוש
Close this search box.

קמטים וקמטוטים

כל מה שאת צריכה לדעת

מהם קמטים וקמטוטים בעיניים?​

קמטים וקמטוטים בעיניים, שלעיתים נקראים קמטי מניפה או "רגלי תרנוגלת" (באנגלית הם קרויים Crow Feet – "רגלי עורב"), הם קווים שמופיעים בפינות החיצוניות של העיניים. קמטים אלה הם חלק טבעי מתהליך ההזדקנות ומתחילים להיראות יותר לקראת סוף שנות העשרים. גורמים כמו חשיפה לשמש, עישון וביטויי פנים חוזרים ונשנים יכולים להאיץ את התפתחותם.

רגלי תרנגולת

הגורמים לקמטים וקמטוטים בעיניים

ישנם מספר גורמים שמשפיעים על התפתחותם של קמטים וקמטוטים בעיניים, והם כוללים גנטיקה, אורח חיים, וחשיפה לשמש.

הגנטיקה משחקת תפקיד חשוב בכמות הקמטים וקמטוטים שאדם יפתח במהלך חייו ובאיזה גיל זה יקרה. אנשים שמשפחותיהם נוטות להתקמט מוקדם יתחילו לראות קמטים וקמטוטים בגיל צעיר יותר מאשר אלו שלא.

ראשית, התהליך הטבעי של הזדקנות משפיע על העור שמסביב לעיניים, שהוא רך ודק יותר מאשר בשאר חלקי הגוף, ולכן מתייבש ומתקמט בקלות יותר.

ככל שאנו מתבגרים, העור מתייבש ומאבד את מרכיב הקולגן שלו, שמחזיק את העור חלק ומתוח.

שנית, הגנטיקה שלנו מהווה גורם מכריע בהשפעה על כמות הקמטים והקמטוטים שנוצרים לנו בפנים. כאמור, אנשים ממשפחות שבהן קמטים מופיעים מוקדם עשויים לראות אותם מופיעים בגיל צעיר יותר, אם לא יטפלו נכון בעור קודם להופעתם.

הזדקנות:

כאשר אנחנו מזדקנים, העור שלנו משנה את המרקם שלו. אחד מהשינויים המשמעותיים שקורים הוא שהעור שלנו הופך להיות דק יותר ופחות גמיש. תהליך זה קורה כיוון שככל שחולף הזמן, הגוף שלנו מייצר פחות "קולגן".

הקולגן הוא חלבון שמשמש כמעין "תמיכה" לעור. הוא מחזיק את העור חלק ומלא ומסייע לו לשמור על גמישותו. כאשר אנחנו מזדקנים, הגוף שלנו מייצר פחות קולגן ובהתאמה, העור מאבד את התמיכה שהקולגן העניק לו, והופך להיות דק יותר, מקומט וחלש.

התוצאה היא הופעתם של קמטים אחדים שמתרבים עם הזמן. התהליך הזה קורה כי ללא הקולגן, העור לא מצליח להחזיק את עצמו חלק כמו בתקופה שהיינו צעירים יותר. העור מתחיל להתקמט ולהראות את הסימנים הראשונים של הזדקנות.

חשיפה לשמש:

חשיפה לשמש היא אחת הסיבות העיקריות להתפתחות קמטים וקמטוטים.

קרני ה-UV מהשמש מזיקות לעור ומזרזות משמעותית את התפתחותם של הקמטים. לכן, הגנה מספקת מפני השמש היא חיונית למניעת התפתחות קמטים וקמטוטים.

אורח החיים:

אורח חיים יכול להשפיע על התפתחותם של קמטים וקמטוטים. כמה מהגורמים הכי משפיעים באורח חיים כוללים עישון, שתיית אלכוהול וחוסר שינה. כולם מזיקים לעור ומזרזים את התהליך של הזדקנות העור.

אמצעים למניעת קמטים:

ישנן מספר דרכים פשוטות יחסית, שיעזרו לנו לעכב את היווצרותם קמטים וקמטוטים בעיניים.

יש לזכור שלמרות שלא ניתן לראות תוצאות מיידיות, חשוב לשמר את העור יום יום כדי לדחות את הופעתם של הקמטים ככל האפשר. 

הגנת שמש:

לבישת משקפי שמש רחבות, כאלה שיכסו מעט מסביב לעיניים, יגנו על העור שלך מחשיפה מיותרת לשמש.

בנוסף, מריחת קרם הגנה באופן קבוע יכולה להגן על העור שלך מפני קרני UV המזיקות, ולמנוע היווצרות מוקדמת של קמטים. ישנם לא מעט מקדמי הגנה עם ובלי מייקאפ לשימוש יומיומי שלא ניתן להבחין בהם כלל ועושים את העבודה בצורה נפלאה.

אורח חיים בריא:

שמירה על אורח חיים בריא, תזונה מאוזנת, הקפדה על כושר גופני תדיר, הימנעות מעישון והימנעות משתייה מופרזת של אלכוהול, כל אלה יגרמו לגוף שלך להישאר חזק ולהילחם בהזדקנות העור בצורה טבעית ולאורך זמן.

אפשרויות לטיפול בקמטים:

ישנם מספר טיפולים זמינים להפחתת המראה של קמטים וקמטוטים בעיניים.

שימוש קבוע בקרמים חיצוניים:

קרמים לפנים משמשים ככלי חיוני בשמירה על עור נקי, בריא וצעיר. כמה סיבות מרכזיות לשימוש בקרם לפנים:

  1. הזנה: קרמי פנים מספקים לעור מרכיבים חיוניים כמו ויטמינים, מינרלים ושמנים צמחיים שיכולים לעזור להזין את העור ולשמור עליו בריא.
  2. הידרטציה: מרבית הקרמים מסייעים בשמירה על רמת הלחות המתאימה בעור, מה שחיוני למראה ולתחושה של עור רענן וחיוני.
  3. הגנה: קרמי פנים מסייעים בהגנה על העור מפני נזקי הסביבה, כולל קרינת שמש, זיהום אוויר ותנאי מזג אוויר קיצוניים.
  4. שיפור מראה העור: בעזרת קרם פנים, ניתן להפחית ולעכב את המראה של קמטוטים, כתמי עור ואפילו למנוע את הופעתם.
  5. שמירה על איזון העור: קרמים מסייעים בשמירה על האיזון הטבעי של העור, ובכך מונעים תחושת יובש או שמנוניות יתר

בוטוקס:

בוטוקס הפך פופולרי מאד בשנים האחרונות לטיפול בקמטים באזור העיניים. הוא פועל על ידי פריסת זמנית של שרירים מסביב לעיניים, מה שמפחית את המראה של הקמטים. יש לזכור שמדובר בפעולה תוך עורית, על כל המשתמע מכך.

מכשירים להאטת הזקנות העור:

סדרת מכשירי הנונה של חברת פרמייר הישראלית מצטיינת בנושא זה. חברת פרמייר פיתחה סדרת מכשירים המהווים פריצת דרך של ממש לטיפולי אנטי-אייג'ינג ביתי, למיצוק והצערת העור. מכשירי הדגל של פרמייר מספקים תוצאות מיידיות ותוצאות ארוכות טווח נפלאות. המכשירים מסווגים כמכשיר רפואי CLASS II ומאושרים לשימוש על  ידי משרד הבריאות הישראלי וה – FDA האמריקאי. 

מידע נוסף על מכשיר הנונה ניתן למצוא כאן.

סדרת מכשירי הנונה מומלצת למי שמעדיפה לוותר על טיפוליים חודרניים כמו בוטוקס והזרקות. הנונה מיועד לשימוש חיצוני בלבד, לטיפול לא פולשני וללא כאבים. 

רוצה לקבל פרטים נוספים על מכשיר הנונה?

לשיחה עם יועצת הדרמטולוגיה של פרמייר השאירי פרטים כאן: